Blogg

Inspirational fyller 10 år!
10 år Tio år sedan. Nu har 10 år passerat sedan jag fyllde 54 år, 10 år sedan jag lämnade en fast anställning, 10 år sedan jag startade mitt egna företag Inspirational, 10 år sedan Make Change Happen. Tio år av eget företagande, jag är min egen chef, jag betalar ut...
läs mer
En marknadsstrategi växer fram
Alla bolag behöver en marknadsstrategi Det ger mig så mycket energi att få dyka djupt ner i ett företag, vända på stenar, damma av lite här och där, pussla, fundera, analysera, ifrågasätta, formulera. Lära mig hur just de tänker, vad de vill skapa. Sätta mig in i...
läs mer
Konferenserna är på väg tillbaka
Är det bortkastad tid att medverka som utställare? Förberedelser verkar ha hamnat i skymundan. Det är dags att plocka fram de igen. I och med pandemin stannade världen upp ett tag, men nu är äntligen IRL möten på väg tillbaka. Nedan artikel skrev jag för cirka 7 år...
läs mer
Digitalt vs live
Tankar jag tänkt. Digitalt vs live. Ur arrangörens synvinkel. En digital produktion är oftast mycket dyrare än ett live-event ur ett teknikperspektiv. Kräver mer av de som syns i rutan än om de medverkat i ett live-event. Tempo! Rappt, komprimerat, intresseväckande...
läs mer
Driva eget företag. Hur gjorde jag?
I mitten av september 2021 fyller Inspirational 9 år. Jag firar då nio år som egenföretagare. En nästan overklig känsla. Har jag drivit Inspirational i 9 år? Och vad har jag åstadkommit under dessa nio år? Hur har min resa sett ut? Vad har mina viktigaste erfarenheter...
läs mer
Förenkla. Fokusera.
Tittar tillbaka på ett marknadsstrategiuppdrag jag haft, och förundras själv över 1) hur roligt det är att jobba med företag och utveckla deras målsättning att bli ett mer attraktivt varumärke 2) vilka positiva konsekvenser som ett tydligt ägandeskap av...
läs mer
Ingen återvändo…. TechDays 2018 är här nu
Microsoft TechDays Ingen återvändo! Det är söndag. Nu börjar byggandet av monter, scener, teknik och hundraelvatusen meter kabel dras. Efter flera månader av förberedelse är det nu dags att bygga, montera, bära, kliva, rigga, fixa, måla och förvandla Kistamässan till...
läs mer
Ska marknadsförare fokusera mer på rörlig kommunikation?
För oss marknadsförare är självklart den strategiska marknadsplanen utgångspunkten för alla marknadsinsatser. Och då uppstår frågan om rörligt innehåll, videofilmer, ska få så stort fokus som den här artikeln gör gällande? Är de svenska tech-köparna och beslutsfattarna lika benägna att starta sin köpresa via rörlig kommunikation?
läs mer
Nu svämmar det över (ännu mer om GDPR?)
Nu svämmar det över! Fler och fler skriver om GDPR, fler och fler föreläsningar hålls, fler och fler tycker och tänker om GDPR. I mina flöden i alla fall. Och det är väl det som är väsentligt att komma ihåg, att vi alla har så olika flöden i våra digitala och analoga...
läs mer
Reflektion från en tidigare kollega
Eller vad jag själv vill kalla detta: positionering. Jag har valt ett segment där jag vet att jag fyller en lucka. Jag har lång erfarenhet, jag har dokumenterade goda resultat, jag har ett gott rykte.
läs mer